Thursday 28 July 2011

darah dendam

jika berkesempatan
aku ingin merodok tembus batang tubuhmu dengan bilah paling tajam binaan dari besi paling perkasa
dan aku biarkan darahmu tidak terpancut
sekadar mengalir deras mengikut alur sakaratul maut

pasti aku akan kumpulkan secangkir darah hanyir yang mengalir saat kau mengesak memohon belas kemanusiaan
lalu darah mu kuteguk dalam
rasa hangat bagai dendam
mabuk, bagai syurga terbang melayang

aku pasti kempunan jasad hidupmu berlegar di ruang dunia
kau kuhunus dengan seksa paling dahsyat tak tercapai pemikiran manusia
baru kau mengerti
betapa gegar gempitanya amarahku dalam hati

kau jangan berlagak biasa
senyummu paling hina pernah tercipta
jelek
kau jelek bagiku

malam ini
jangan ditanya mengapa aku punya rasa benci
cukup sekadar engkau sedar diri
yang sebentar lagi, kau pasti tak bernyawa lagi
inderaku akan bermandikan roh mu
bakal bersaksi bahawa kau pergi dengan lirikan senyumku di pipi

harga sebuah dendam,
tidak akan pernah dapat kau hitung

biar ku gadai harga kebebasan sendiri
asal kau keras hitam, lebam, tidak bernyawa lagi

No comments:

Post a Comment