Monday 12 September 2011

telanjang

ingin aku hidup telanjang
walau bergelandangan,
hati girang melihat setiap keindahan

bukan kulit putih
rambut tak cantik
pipi bukan pipih
tapi putih bersih

tompok hitam kelihatan bila telanjang
tak tersorok dari pandangan
sukar disembunyikan

tapi indah bila bertelanjang
mereka jadi pasti apa yang aku miliki
tahu aku jujur dari asal hakiki
tidak mungkin ditutup secebis kain untuk bersembunyi

biar lengkuk lurah dalam cetek cantik jelek kelihatan
biar susuk tak seindah pahlawan
setidaknya aku selesa bertelanjang
dari memakai persalinan
cuba menutup noda tanpa kesan

sekali terselak
selamanya retak, berkekalan
sudahnya aku juga yang mengajak engkau bertelanjang
berjalan di dunia manusia penuh titik hitam legam

apa nak dimalukan?

No comments:

Post a Comment